muziek

Damblues – gratis festival

DeBarrage

Damblues

van 14:00 tot en met 23:00 uur

Type activiteit

festival

Genre

muziek

Prijs

Gratis

Kom naar den Dam and get the blues. Dit jaar hebben we een line-up om de blueshanden van af te likken.


Na de kroegentocht van gisteren verandert het Damplein in een sfeervol openluchtfestival waar de Blues regeert. Verwacht een ijzersterke line-up op het podium.

Maar Damblues is meer dan muziek alleen: het is het moment waarop de wijk samenkomt. Of je nu komt voor de gitaarsolo’s of de gezelligheid, op het Damplein zit je goed.

De toegang en ambiance zijn volledig gratis.


Programma

14.30 - 15.15 uur: Mud Creek Bonanza

16 - 17 uur: MoonshineReunion

17.45 - 18.45 uur: Black Cat Biscuit

19.30 - 20.45 uur: De BlêckenDöôs Bluesband

21.30 - 23 uur: Doghouse Sam & his Magnatones


Mud Creek Bonanza

Roots, delta blues, country iemand? Denk John Lee Hooker, Hank Williams, Tony Joe White, Scott H. Biram en 16 Horsepower … Eigenzinnige en vrije interpretatie maakt deze band uniek.

  • Michelle Bertels: zang en gitaar
  • Stijn Meurrens: zang en gitaar
  • Arnoud Pieterse: bas
  • Bruno Van Reeth: drums

MoonshineReunion

Deze band tapt een vaatje uit een halve eeuw rootsmuziek. Ze bewandelen een kronkelend pad tussen rockabilly, blues en countryritmes. Het is een swingende tourmachine en een geweldige liveact.

  • Clark Kenis: bas en zang
  • Piet Vercauteren: gitaar en zang
  • Wan De Brabander: gitaar
  • Joris Govers: drum

Black Cat Biscuit

Een verrassende, bij wijlen hitsige cocktail van frisse nummers gemarineerd in een ‘special gumbo hot sauce’. Een snuifje City Blues, een portie rauwe slide, een vleugje jazz … ze brengen uit het leven gegrepen verhalen, herkenbaar en soms met een knipoog.

  • Bart ‘Yasser’ Arnauts: zang en gitaar
  • Jeff ‘Junior’ Gijbels: drums
  • Mark ‘Mr Mark’ Sepanski: mondharp
  • Patrick ‘P. Daddy’ Indestege: bas
  • Raffe Claes: gitaar

De BlêckenDöôs Bluesband

Gloednieuw project, ontstaan in de schoot van de Hnita-Hoeve. Ze speelden voor het eerst in februari 2026 in de thuisbasis. Hun tweede concert spelen ze op ons festival! Blues? Ja, maar rammelend. Swamp? Ook, maar gruizig. Rock? Zeker, maar geknakt. Experiment? Ja, maar ongeweten. Bedenkelijke ijkpunten zijn Captain Beefheart, Tom Waits en T-Model Ford.

  • Bert Blommen: gitaar
  • Joris Bossaerts: gitaar
  • Jean Pierre Claes: bas
  • Steven De bruyn: bluesharp en elektronica
  • Toon Derison: drums
  • Elvis Peeters: woord, stem en klarinet
  • Lola Verelst: balefon en schroot

Doghouse Sam & his Magnatones

De afgelopen 10 jaar bouwden ze een unieke reputatie op in Europa. Ze interpreteren opnieuw de goede oude rhythm-and-blues-vibe met hun direct herkenbare sound. Met een nergens anders te vinden eclectische sound bevestigen ze hun reputatie.

  • Doghouse Sam: zang, gitaar en harmonica
  • Martin Ubaghs: bas en ukulele
  • Franky Gomez: drums en percussie

Gerelateerd

Damblues

Op vrijdag 12 juni 2026

  • festival

Damblues – gratis caféconcerten

DeBarrage